Сторінки

Українська мова

Дата
Тема та завдання
13.03.
Речення з однорідними членами. Ст.159, вивчити правила. Вправа 427 (письмово); знайти і підкреслити однорідні члени речення, слово, якого вони стосуються, взяти у рамку. Вправа 429(І) (письмово) .
18.03.
Кома між однорідними членами речення.Ст. 159-160 (правила), вправа 428 (усно), вправа 429 (письмово).
19.03.
Кома між однорідними членами речення.Ст. 159-160 (правила), вправа 433 (письмово).
20.03.
Узагальнювальне слово у реченнях з однорідними членами. Ст. 162-163 (правила вивчити), вправа 436 (усно), вправа 437 (письмово).
01.04.
Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. Ст. 163 (таблиця)- вивчити, вправа 439 (І) –письмово.
02.04.
Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. Ст. 163 (таблиця)- вивчити, вправа 447 (І) –письмово.
03.04.
Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. Ст. 163 (таблиця)- вивчити, вправа 443  –письмово. Приклад: І родина, і школа, і мисливці – усі повинні піклуватися про охорону нашої чарівної природи. – Про охорону нашої чарівної природи повинні піклуватися усі: і родина, і школа, і мисливці.

08.04.
Контрольна робота. Головні та другорядні члени речення. Однорідні члени речення. Завдання 1. Виконати  6 тестових завдань на ст.158. Завдання 2. Записати речення, поставити розділові знаки, підкреслити  однорідні члени речення відповідно до їхньої синтаксичної ролі  (підмет, присудок, додаток, означення, обставина): Додає і наснаги і сили нам  любистковий подих землі. Поблизу колоній пінгвінів часто можна побачити  різних тварин сніжного буревісника  голубоокого баклана поморника. ( Всі завдання виконати письмово  в зошиті).  
09.04.
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Вправа 449 (усно).Правила ст. 167 – вивчити. Знайти у вправі 450  звертання. Визначити, поширені вони чи непоширені (усно).Звернути увагу на те, що займенники ти, ви  не  є звертаннями. Виконати письмово  вправу 451. Звернути увагу на те, що звертання членами речення не бувають!
10.04.
Звертання. Повторити правила – ст. 167. Виконати письмово за зразком вправу 452. Підкреслити у записаних реченнях граматичні основи. Виконати письмово вправу 455 (І).
15.04.
Вставні слова. Виконати усно вправу457. Знайти вставні слова. Вивчити правило  на ст. 169. Записати у зошит слова навіть, майже, все-таки, мовби, начебто, особливо. Вивчити їх напамять . Запамятати, що ці слова ніколи не бувають вставними.  Розглянути таблицю на ст. 169. Виконати вправу 459 : І завдання усно, ІІ завдання – письмово.
16.04.
Вставні слова .Повторити правила на ст. 167, 169. Виконати письмово вправу 461.Вивчити правило на ст. 170. Виконати письмово вправу 462.
17.04.
Синтаксичний розбір простого речення. Розглянути схему та зразок розбору на ст. 171. Розібрати за схемою письмово 1,2,3 речення із вправи 466.
22.04.
Складне речення. Виконати усно вправу 470. Звернути увагу на те, що просте речення має одну граматичну основу, а складне – дві і більше. Вивчити правило на ст. 174. Звернути увагу на сполучники та сполучні слова, сполучниковий та безсполучниковий зв'язок у складному реченні.  Виконати вправу 471 ( І  завдання усно, ІІ завдання письмово).
23.04.
Складне речення. Повторити правило на ст. 174. Вправа 474 (письмово І та ІІ завдання).
24.04.
Кома між частинами складного речення. Розглянути таблицю (Вправа 477). Визначити, як відрізнити складне речення від речення з однорідними членами .Звернути увагу, коли перед неповторюваним сполучником і ставиться кома, а коли не ставиться. Вивчити правило на ст. 176 разом із (ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!).Вправа 478 – (усно),  вправа 479 – письмово І  і ІІ завдання.
     У зошити обовязково записувати  дату та тему уроку!

Дата
Тема та завдання
29.04.
Кома між частинами складного речення. Повторити правила на ст. 176, виконати вправу 482 письмово.
30.04.
Синтаксичний розбір складного речення. Розглянути схему на ст. 178. За схемою письмово зробити розбір 1 та 2 речень із вправи 483.
06.05.
Контрольна робота. Звертання. Вставні слова. Складне речення.  Завдання 1.Виконати письмово в зошиті тести 1-8 на ст.187-188. Завдання 2. Зробити синтаксичний розбір складного речення за схемою на ст. 178 :  Мене водило в безвісти життя, та я вертався на свої пороги.
07.05.
Пряма мова. Розглянути вправу 486. Знайти пряму мову і слова автора. Опрацювати правила на ст. 179-180.Звернути увагу на розділові знаки при прямій мові. Записати у зошити схеми на ст. 180. Виконати письмово вправу 488 (І та ІІ)
08.05.
Пряма мова.  Повторити правила на ст. 179-180, виконати вправу 491 за зразком письмово.

Дата
Тема та завдання
13.05.
Пряма мова. Повторити правила на ст. 179-180, виконати вправу 493 письмово.
14.05.
Діалог. Опрацювати правила на ст.183. Виконати вправу 499 письмово.
15.05.
Діалог. Опрацювати правила на ст.183. виконати вправу 500 (ІІ).
20.05.
Контрольний  докладний переказ художнього тексту розповідного характеру. Написати переказ поданого тексту.
КРІТ
Ранньої весни ворухнулася раптом суха бур’янина, похиталася і впала. А на тому місці, де вона стояла, зробилася нора. У норі хтось важко посапував і сердито бурмотів. А трохи згодом з-під землі виткнувся гострий писок, за ним — сердитющі настовбурчені вуса, а за вусами і вся голова. Вона була припорошена пилом, з маленькими ямочками замість вух. Кріт понюхав туман і прислухався.
У бур’янах було тихо. Тоді підземельник повільно підняв угору дві заслінки побіля вух, і з-під них вигулькнуло на світ двоє маленьких очей.
«Гм, де ж це я опинився?» - подумав Кріт сердито, бо йому дуже хотілося їсти, і вибрався з нори весь.
Він був кволий після зимового сну, тому ледве переставляв ноги. Наткнувшись на якийсь курінь, підземельник злякано присів, а що курінь мовчав і не ворушився, то він осмілів, покуштував язиком вологий мох і став швидко його лизати.
Ах, як прохолодно стало йому в грудях, скільки сили прибуло одразу! І кріт повеселішав (За Г. Тютюнником).


21.05.
Контрольний диктант. Записати текст під диктовку(попросити допомоги в дорослих).
                                   Тиша
    Сплять очерети, сплять надбережні трави, сплять і ситі квіти, напоєні ароматним нектаром.
    Не гудуть над ними бджоли, не гойдає їх теплий вітер, не голубить яскраве сонце. Воно укуталось звечора в багряну
хмару та лягло на спочинок за дальніми горами, за дрімучими лісами у сизуватій млі.
     Згас день. Настала ніч і засвітила в небі ясні зорі. З холодної височини вдивляються вони в замріяне озеро,
милуються своєю красою і мерехтять.
      Здається, у тому озері лягло бездонне, усіяне зорями небо.
Ніщо не порушує тиші ночі, усе спить.
22.05.
Контрольна робота. Синтаксис та пунктуація. Виконати тестові завдання на ст. 187-188.